Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: 2020.08.13. 01:09



A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 5 hozzászólás ] 
SpaceEye Wiki 
Szerző Üzenet
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2010.02.14. 15:09
Hozzászólások: 97
Tartózkodási hely: D1 & D2 & D3 & Forum @ SpaceEye
Hozzászólás SpaceEye Wiki
Sziasztok Kedves Játékosok!

Örömmel jelentem be, hogy van működőképes Wikipédiánk!

Sajnos a jó hír mellé társul egy rossz is. Egyelőre még üres.

Ezért szeretnék megkérni, néhány vállalkozó szellemű és bátor harcost vagy bányászt, hogy segítsetek feltölteni játékleírásokkal, köztudott stratégiákkal, okosságokkal, jó tanácsokkal, valamint SpaceEye sajátossággal. (Természetesen az érvényes Játék Szabályzat keretében)

Ügyeljetek a fogalmazásra, a helyesírási hibákra.

Motiváció: A legjobb leírások alkotója Sötét Anyag jutalomban részesül!

A kész szövegeket ebbe a topicba várjuk. Fontos! A témát is írjátok bele a hozzászólásba, ne csak a szövet!

Üdvözlettel:
SpaceEye Team

_________________
"A lustaság már fél egészség!"


2011.04.16. 21:17
Honlap
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.11. 22:54
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: SpaceEye Wiki
Garfield írta:
Sziasztok Kedves Játékosok!

Örömmel jelentem be, hogy van működőképes Wikipédiánk!

Sajnos a jó hír mellé társul egy rossz is. Egyenlőre még üres.

Ezért szeretnék megkérni, néhány vállalkozó szellemű és bátor harcost vagy bányászt, hogy segítsetek feltölteni játékleírásokkal, köztudott stratégiákkal, okosságokkal, jó tanácsokkal, valamint SpaceEye sajátossággal. (Természetesen az érvényes Játék Szabályzat keretében)

Ügyeljetek a fogalmazásra, a helyesírási hibákra.

Motiváció: A legjobb leírások alkotója Sötét Anyag jutalomban részesül!

A kész szövegeket ebbe a topicba várjuk. Fontos! A témát is írjátok bele a hozzászólásba, ne csak a szövet!

Üdvözlettel:
SpaceEye Team



Akkor az első pár dolog hozzá:

A kezdet:
Először egy üres bolygód van épületek nélkül, ha több, mint 40 000 nyersi van kezdetből, akkor első lépés a Robotgyár 5-ös szintre építése, ezzel lényegesen gyorsabb lesz a többi épület építése, utána fém bánya 3, kristály 3, deu 2 és annyi naperőmű, hogy NE legyen pirosban az energiád.
A minél gyorsabb fejlődés érdekében érdemes gyorsan kifejleszteni (kutatás) és építeni pár szállító hajót és kém szondát, amivel lehet kémkedni, és az inaktív játékosokat, vagy a védelem nélküli bolygókat a szállítókkal fosztogatni. Akkor védelem nélküli a bolygó, ha LÁTOD a fejlécet hogy Flotta és Védelem, de nincs alatta semmilyen szöveg, ha ezt nem látod, akkor kevés kém szondát küldtél, küldj többet és fejleszd a kémkedés technológiádat.

Hogyan lesz Holdunk?

Hold az elpusztult hajók törmelékéből lehet, ez 2 lehetőséget vet fel:
1 megtámad valaki és a te hajóidat legyőzi ezekből lesz a Hold,
2 megtámad valaki és legyőzöd abból lesz a Hold.

Ez az utóbbi lényegesen olcsóbb és gyakrabban is ad holdat. A hold keletkezésének esélye legfeljebb 20% és ez akkor sem lesz több, ha már 5× próbálod, vagy is egyáltalán nem biztos, hogy 5 próbálkozásból holdad lesz, de általában már az 3. próbálkozásra össze szokott jönni (viszont volt olyan is, hogy csak a 27. próbára sikerült).

Mire is jó a Hold?

A játék későbbi fázisában nagy hasznunkra lehet a holdunk.
Azonban vigyáznunk kell rá(is)mert halálcsillaggal rombolható.
Láthatjuk más játékosok flotta mozgásait, ha megvizsgáljuk a bolygójukat Phalanxal (egy felugró ablakban ki írja, hogy a bolygóra érkező flotta honnan jön, mikor érkezik, milyen és hány darab hajóból áll)
A első dolgunk a holdon egy holdbázis építése és felfejlesztése legalább 2-es szintre majd, minél magasabb szintű robotgyár építése, ezután jöhet a phalanx és a hajógyár. Amit SOHA NE építs holdra: szövetségi állomás és raktár, ezek a holdon csak a helyet foglalják, ami erősen korlátozott. Annyi holdunk lehet, ahány bolygónk van, ezek között a leggyorsabb közlekedési lehetőség az ugrókapu amivel üzemanyagot és persze időt takaríthatunk meg, s könnyebbé válik flottáink mozgatása a holdak között, de az ugrókapu 2 használata között 30 percnek kell eltelnie ha az kapu 1-es szintű.

FS, Fleet save, flotta mentés:

Ez azért kell, mert ha valaki flottát, vagy nyersanyagot akar eltüntetni a vizslató szemek (kémek) elől, ahhoz az kell, hogy ne legyen a bolygón, és olyankor érjen viasza, amikor már gép előtt vagyunk, és be tudunk avatkozni, ha esetleg megtámadnak. FS-t lehet bolygóról is indítani, de ekkor PH (Phalanxal) látható, hogy hová megy és mikor jön vissza, ez nem egy életbiztosítás, ha biztosító lennék csak nagyon magas áron biztosítanám az ilyen flottákat :-D Ahhoz, hogy a flottánk ne legyen látható, Holdról kell elküldeni lehetőleg egy másik holdra, vagy törmelék mezőre, így PH-val sem látható. A sebességet úgy kell kiválasztani, hogy mire a flotta visszatér, már gép előtt legyünk.

Ninja:

Ha valaki megtámadja egy bolygódat és neked van hajód és időd oda érni a támadása előtt, akkor egy megfelelő méretű flottával meglepheted, ezt hívják Ninjázásnak. Ha neked nincs hajód, vagy időd de vannak barátaid ;-) akkor megkérheted valamelyiküket, hogy védjenek meg ACS-el. A ti hajóitok előbb érkeznek (vagy ugyan akkor) és legyőzik a támadót.

Lassítás:

A lassítással tudod megnézni, hogy nem akar-e beninjázni az, akit megtámadtál, és ha igen, akkor még van időd visszahívni a flottádat, mielőtt elpusztulna...
Ha holdat támadunk akkor az nem látható phalanxal, sőt gyakran megesik, hogy a phalanxunk hatótávolságán kívül eső bolygót támadunk. Ilyenkor jön képbe a lassítás, ami a ninja ellen jó. (ninja az amikor a védő a csapódási időre annyi hajót visz oda, hogy ő nyerje a csatát, vagy van egy ACS védő, aki bevédi). Ezt lehet kivédeni azzal, ha belassítjuk az egész flottát egy hozzácsatolt kémszondával, és az eredeti csapódási idő után 1-2 másodperccel küldünk oda egy kémet.
A lassításhoz először is a támadásból ACS támadást kell csinálni, ami a következő módon történik, a flotta menüpontban a támadóflottánk mellett látható a formáció gomb, nos erre kell kattintanunk.
Ekkor megjelenik lent a meghívó ablak, ahol tetszőleges nevet beírva bármelyik játékost meghívhatjuk a csatánkba. Most hívjuk meg magunkat, a nevünk be lesz írva, csak rá kell kattintani, és leokézni.
Ezt követően ha nyomunk egy „áttekintés”-t akkor láthatjuk, hogy megváltozik a támadás színe pirosra, ami azt jelenti, hogy bár még csak az eredetileg kiküldött flotta van csak úton, ez már egy ACS támadás.
Tudni kell, hogy egy támadás maximum 30%-al lassítható tehát ha két perc 20 másodperc van még hátra csapódásig akkor az a támadás (140 másodperc) maximum 42 másodperccel lassítható. Ebben az esetben fél percet lassítok, hogy legyen elég idő az eredeti csapódási idő után lekémkedni a célpontot, és ha esetleg van ott valami meglepi akkor vissza tudjam hívni a flottámat. Megnéztem, hogy ha 30% -on küldök ki egy kémszondát a célpontra az nálam 2 perc 50 másodperc repülési időt jelent, tehát ha 2 perc 20 másodperccel az eredeti csapódási idő előtt csatlakoztatom a támadásba akkor tudok vele fél percet lassítani. Elsőre bonyolultnak tűnhet, de nem az. Következhet a kémünk becsatlakoztatása a támadásba. Flotta menüpontban kiválasztunk 1 db kémet, majd a „folytatás”-ra kattintunk, beállítjuk a sebességét a már fentebb is említett 30%-ra. Itt jön a turpisság, lent megjelent egy zöld kis kód, ez a csata neve, ahova meghívtuk magunkat ACS-be, ezt kell kiválasztanunk célpontként, majd nyomjuk meg a folytatás gombot.
A következő oldalon válasszuk az ACS támadás opciót , és figyeljük a baloldali visszaszámoló órát. Az eredeti csapódási idő után 30 másodperccel kell megnyomnunk a folytatás gombot és láss csodát a támadásunk már be is lassult fél perccel. Ekkor már csak annyi dolgunk van, hogy a százalékokkal játszva egy kémet küldjünk oda kémkedéssel az eredeti csapódási időnk után 1-2 másodperccel, így láthatjuk, hogy mi várt volna minket az eredeti csapódási időben, tehát volt-e valaki aki bevédte célpontunkat, hogy mi ily módon veszítsük el a támadóflottánkat. Fontos, hogy a művelet gyakorlatilag végtelenszer megismételhető, tehát sokszor fél percet is lassíthatsz, lassítás után pedig visszahívhatod a kémet, a támadás akkor is be lesz már lassulva. Ha még 10 perc van hátra a támadásból akkor maximum 3 percet is tudsz lassítani.
Próbáljatok inaktívakon gyakorolni, hogy élesben már menjen, sok szerencsét hozzá. Vigyázzatok a flottátokra, és Fs! Fs! Fs!

_________________
a Befejező (Ender P.T.)
- ASUS X550JX (Core i7 4720Hq, 8Gb Ram, 250Gb SSD + 1Tb HDD)
- Ubuntu 16.04 LTS


2011.04.17. 13:01
YIM Honlap
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.29. 19:32
Hozzászólások: 2
Hozzászólás Re: SpaceEye Wiki
Sziasztok!

Én is megosztok veletek pár jó tanácsot.


Veszteségek minimalizálása
Tegyük fel, hogy gyenge a védelmed, és úton van feléd 300 csatahajó, ismerkedési célzattal, melynek során elvárják, hogy ajándékot is adj nekik, nyersanyagok formájában… mit tehetsz?


Először is, a flottádat küldd biztonságos távolságba - a flotta vigyen is magával annyi nyersanyagot, amennyit csak tud. Ha még mindig túl sok nyersanyagod maradt a bolygón, akkor pedig költsd el valamire: a legcélszerűbb belevágni egy olyan építkezésbe, aminek a befejezési ideje tovább tart, mint az ellenséges flotta érkezési dátuma: így megmarad az a lehetőséged, hogy ha véget ért a baráti vizit, akkor nyomj egy cancelt az építésre: voilá, visszakaptad az épület árát.


Ez a két taktika arra is jó, hogy amikor egy ideig nem leszel a játék közelében (pl. aludni mész, vagy dolgozni), akkor a távolléted idejére eltüntesd a nyersanyagokat. Találd ki, kb. mennyi ideig leszel offline, találj egy olyan épületet, aminek az építése valamivel hosszabb ideig tart (hogy időben tudj cancelt nyomni, ha valójában nem akarod felépíteni), a flottádat meg küldd el egy másik bolygódra a nyersanyagokkal (be tudod állítani a sebességét a flottának, hogy annyi ideig tartson az út, amennyire te szeretnéd).


Érdemes amúgy egy-két perccel a támadók érkezése előtt elpályázni / költekezni - hogy a maximális mértékű nyersanyagot tudd megmenteni magadnak. Ez amúgy amiatt is jó lehet, hogy meggondolja magát a támadó - tapasztaltabb játékosok ugyanis egy-két perccel az érkezés előtt szoktak Espionage probeokat küldeni a célpontra: csak hogy biztosak lehessenek abban, hogy nem tűnt-e fel hirtelen egy nagyobb flotta a bolygódon, és hogy megvannak-e még a nyersanyagok. Ha azt látják, hogy tisztára van pucolva a bolygód, akkor sokszor inkább visszafordulnak.


Ha még mindig maradt nyersanyagod, akkor kénytelen vagy olyanba fektetni, amiből nem tudod később "kivenni” a nyersanyagot: legyen ez flotta vagy valami kutatás-fejlesztés. Ez megzavarhatja ugyan a terveidet ("én ezt most nem akartam kikutatni / legyártani, másra gyűjtöttem a zsetont, etc.”), viszont legalább mégiscsak valami hasznosabbra ment el, mint a "jószomszédi viszony egyoldalú ápolása”.


Okos játékos ilyenkor rájön arra, hogy Tőled nem nagyon tud túl sok nyersanyagot lenyúlni, és legközelebb inkább más célpont után néz, mert Téged nem érdemes zargatni - adott esetben lehet, hogy a flotta deuterium-költsége is magasabb volt, mint amennyit nyert a támadáson…


Védekező egységek
Rendkívül változatos módon védheted meg bolygóidat az ellenséges támadásoktól. A legjobb persze az, ha nincs rá szükséged, de gyaníthatóan egyik univerzum sem tökéletes ebből a szempontból. Tehát, védekezzünk - de hogyan építsünk fel egy megfelelő védelmet?


A játék kezdeti szakaszában véleményem szerint merő erőforrás-pocsékolás védelmet építeni. 220 mezőnél kisebb bolygó esetében valószínűleg a játék későbbi szakaszában is.


Amikor még csak a belevágtál a játékba, és még nincs meg mind a 15 bolygód, akkor a legjobb stratégia az, hogy nem védelmet építesz, hanem egész egyszerűen minden erőforrást megpróbálsz lekötni - így folyamatosan alacsonyan tartva a bolygódon található nyersanyag-készletet. Ekkor ugyanis teljesen felesleges Téged megtámadni, nem éri meg foglalkozni Veled.


Node, eljön az az idő, amikor nem árthat egy-két bolygót komolyabb védelemmel felruházni. A gond az, hogy nincs olyan védelem, amit megfelelő előkészítéssel / csapatmunkával ne lehetne feltörni. A megfelelő védelemnél azonban egy drágább dolog létezik - az elégtelen védelem.


Mivel kezdjük az építkezést? NE a Rakéta kilövővel, - jók azok, de csak később. Először építsünk könnyű lézereket minden mennyiségben - ezek lesznek ugyanis az elsődleges ágyútöltelékek: minél több van belőlük, annál kisebb eséllyel kezdik szétlőni a támadók a komolyabb és drágább egységeket.


Minden negyedik könnyű lézerre jusson egy nehéz lézer; minden 12 könnyű lézerre egy Ion ágyú; 30 könnyű lézerként pedig egy Gauss ágyú az egészséges az álmoskönyv szerint. 100 könnyű lézerre meg jusson egy Plasma torony.


Kis pajzsot a 20. könnyű lézer után érdemes építeni, míg a 100. után a Nagy pajzsot - hogy némi extra védelmet nyerjenek a fenti egységek.


Miért így érdemes? Mint említettem, a könnyű lézer lesz az elsődleges ágyútöltelék, legalábbis addig, amíg nem lesz elegendő fémtermelésed ahhoz, hogy minden egyes könnyű lézer mellé 5 db. rakéta kilövőt tudjál építeni. Ez a két egység csak és kizárólag arról szól, hogy magára vonja az ellenség tűzerejét addig, amíg a komolyabb egységek kinyírják a támadókat.


Ha van 100 könnyű lézered, akkor a fenti útmutató alapján kell legyen kis pajzsod, nagy pajzsod, 25 nehéz lézer, 8-9 ionágyúd, 3-4 Gauss ágyúd, és 1 db Plasma tornyod.

Bolygóvédelmet csak egyet tudsz építeni
Proton ágyút is lehet építeni bár nagyon drága, de 50 darabot, ha már nagyon jó a termelésed nyugodtan építhetsz.



Viszont a legjobb védelem a jó FS, mert üres bolygót nem támadnak!


FS azaz fleet save
A Fleetsaving lényege:


Egyértelmű, hogy egy normális átlagember nem tölti az egész napját a böngészője előtt az Spaceeye-t figyelve. Támadás viszont bármikor érhet titeket, és ha akkor éppen nem vagytok bejelentkezve, valószínűleg elveszítetek majd ezt-azt, mivel nem tudtok a támadásról és így nem tudtok tenni ellene. A Fleetsaving egy megelőzés, mellyel a fontosabb hajóidat és anyagaidat valamilyen módon eltávolítod a bolygóidról, így a támadók nem tudják elvinni/farmolni, sőt ha nincs mit elvinni/farmolni jó eséllyel meg sem támadnak.

A lentebb részletezett módszerekre általánosan jellemző, hogy a fleetsavingelt flotta sebességét úgy kell beállítani, hogy az a neked megfelelő időpontban, a játékhoz való visszatérésedhez közel (lehetőleg utána kicsivel) érje el a célját.



Az Egyszerű Fleetsaving módszerei:



Szállítás/Telepítés Fleetsaving szállítókkal:


Először is szükséged lesz szállító hajókra, és legalább még 1 bolygóra. A művelet nagyon egyszerű, mielőtt lefeküdnél aludni, fogod a szállító hajóid, és elküldöd őket a másik bolygódra, szállítás vagy telepítés küldetéssel, és felpakolod rájuk a nyersanyagaid. Telepítés küldetésnél a tényleges fleetsaving idő megegyezik a hajóid oda-útjának idejével, de nyilván az anyagok és a hajók maguktól nem fognak visszavándorolni a kiinduló bolygóra. Miközben a hajóid úton vannak, senki sem bánthatja őket, mivel harcok csak a bolygók körüli pályákon lehetségesek, úton lévő hajókat semmilyen módon nem lehet megtámadni, így az anyagot sem tudják elvinni ami a rakterükben van. A Szállítás küldetéssel, a fleetsaving idő más, a flotta oda-útjának kétszerese, ám mikor a hajóid elérik a célbolygót, a fedélzeten lévő nyersanyagokat kidobálják a bolygón, és üresen jönnek haza. Az anyagok onnantól kezdve ugyan úgy ellophatóak lesznek mint előtte, csak a flotta nem lesz támadható amíg haza nem ér (hadiflották védelménél van értelme). Szállításos fs-t nem ajánlatos használni!


Fleetsaving Támadás küldetéssel:


Szükséged lesz hozzá szállítókra, és egy másik

Inaktív!


játékos bolygójára. Tehát keresni kell egy inaktív játékost, az inaktivitást onnan lehet tudni, hogy Galaxis nézetben a játékos neve mellé egy (i) -t rak a játék, 7 nap inaktivitás után, majd a kis i ~30nap után nagy I-re változik. Miután találtál egy megfelelő távolságban lévő inaktív bolygót, le kell kémkedned Kém szondákkal, és meg kell győződnöd róla hogy a bolygón nincs semmilyen hadihajó vagy védelmi épület. (Ha a kémjelentés egyáltalán nem tartalmaz pl. védelemre utaló információkat, az nem azt jelenti hogy nincs védelem hanem azt hogy nem sikerült adatot szerezned róla. A védelem teljes hiányát úgy lehet látni, hogy a kémjelentésbe beíródik egy "Védelem" fejléc, de teljesen üres az alatta lévő rész. Hogy több infót szerezz, több kém szondát kell küldened egyszerre, vagy továbbfejleszteni a kém technológiádat.) Miután biztos vagy benne hogy a sérülékeny és egyébként is értékes anyagaidat szállító hajóidat semmi sem fogja lelőni, ráküldöd őket a bolygóra egy Támadás küldetéssel, és felpakolod rájuk az anyagaid. Mivel a küldetés támadás, nem pedig szállítás, nem fogják kitenni a nyersanyagokat, csak mennek vele egy kört.
Ez a lehetőség azért viszonylag rizikós,ezért nem javaslom.

Fleetsaving Szemetesekkel:


Ehhez a szállítóhajók mellett szemetesekre is szükséged lesz, ezenkívül kell hozzá egy roncsmező, de a játék elején a legjobb módszer. A roncsmezőt galaxis nézetben kell keresni, bármelyik bolygó mellett lehet, a táblázat DF (Debris Field) oszlopában. Miután találtál egyet, jegyezd meg a koordinátáit, majd válaszd ki a szállító hajóidat és melléjük legalább 1 szemetest, add meg nekik a célkoordinátákat és a koordináták melletti legördülő menüből válaszd ki a DF-et. Ha mindent jól csináltál a következő ablakban egy Betakarítás nevű küldetésed lesz, azt használd, cuccold fel a flottára a nyersanyagaidat és ereszd szélnek őket. Ez a módszer azért a legjobb, mert a hajóid és a nyersanyagaid vissza is jönnek a bolygódra, ellentétben a Telepítés és Szállítás fajta fleetsavingekkel, és nem is olyan kockázatos mint a Támadás fleetsaving. Van a játéknak egy bug féléje, ha egyszer egy bolygó felett volt már roncsmező, akkor miután azt begyűjtötték, nem tűnik el a rendszerből. Galaxis nézetben már nem lesz ott, és nem lehet belőle begyűjteni semmit, de a játék továbbra is engedni fogja, hogy flottát küldj oda, így minden nap fleetsavingelhetsz ugyan úgy.


A visszatérő flottákat a Phalanx nem látja!

A telepítéssel elküldött flottákat,ha visszahívod a phalanx nem látja.Amennyiben szállítással küldöd,akkor sajnos látja a phalanx a visszatérődet,de ugyanígy látja a df-re kiküldött viszatérő flottádat!

Holdat phalanxolni nem lehet,így azt értelem szerűen semmilyen körülmények között nem lehet phalanxolni.

Egyedül akkor tudják bemérni a holdról indított flottádat,ha egy bolygóra indítottad,pl támadással.Akkor a célbolygót phalanxolva látszik az odaúton a flottád.Visszafelé már nem.De az odaúton,ha lephalanxolják,akkor ki lehet számítani,mikor ér vissza a flottád és "blind phlanxal" hazakísérhetnek.

Magas szintű Fleetsaving:


A fejlettebb játékosoknak előbb vagy utóbb de lesznek Holdjaik. A hold egy nagyon alattomos kis dolog, mert Szenzor Phalanx építhető rá. Ez a nagy hatótávolságú letapogató rendszer képes arra, hogy megmutassa egy bolygón a flottamozgásokat, tehát azt a pontos flottamozgási adatot, amit te látsz az Áttekintés nézetben, már ha éppen van úton hajód. Szerencsére ezek a szenzorok nem látnak el akárhová, csak szintjüktől függően néhánytól kb. 30-50 rendszeres távolságig, ám ez bőven elég.
Mivel a támadó fél pontosan látja a flottamozgásod, így a fentebb leírt módszerekkel el Fleetsavingelt anyagaid és hajóid pontos hazaérkezési idejét is tudja. Ennek köszönhetően meg tudják csinálni azt, hogy a te fleetsavingelt flottád hazaérkezése után alig pár másodperccel érjen oda az ő támadó flottájuk. Ilyenkor esélyed sincs rá, hogy újból szélnek ereszd a hajóid / anyagaid...

Viszahívott Telepítés:


Ez egy kezdetleges módszer e fentebbi kivédésére. Lényege, hogy Telepítés küldetéssel elküldöd a flottádat, ám a célponthoz érkezése előtt visszahívod. A visszahívást úgy kell időzíteni, hogy a visszahívott flotta menetideje megegyezik az általa addig megtett út menetidejével, így nagyjából ki tudod találni, hogy mikor fog visszaérni. A visszahívott flották úgymond tervezett útitervtől eltérően haladnak, és nem látszanak a Szenzor Phalanx számára.


Telepítéses Fleetsaving:


Ha annyira hosszú időre küldöd el egy flottádat, Telepítés küldetéssel egy másik bolygódra vagy akár Holdadra, hogy biztosan visszaérsz az odaérkezése előtt (pl. 10-12 órás út, szemetesekkel vagy kolonizáló hajóval érhető el ilyen sebesség) Akkor nem kell visszahívnod, és semmi nehézséget csinálnod. A visszaútja láthatatlan mivel nincsen visszaútja, az odautat látják ugyan, de ha megpróbálják így elkapni, hogy az érkezése után pár másodperccel támadnak, akkor egyszerűen visszahívod a flottát. A visszautat nem látják és az esetek 99,9%-ban kiszámolni sem tudják mivel nem tudják az indulás pontos idejét, így biztonságban tartható egy flotta Holdak és a visszatérésre való hosszas várakozás nélkül (mert mire géphez kerülsz már kevés idő van neki vissza az útból, aztán 100% sebességen visszaküldöd oda ahol szükséged van rá, sokkal kevesebb időt veszítesz mint a visszahívásos módszerrel).

Hold Fleetsaving:


Egy hold flottamozgás és tárolás szempontjából ugyan úgy működik mint egy bolygó, kivéve hogy a flotta indításánál a koordináták mellet a Hold opciót kell kiválasztani. Ám van egy nagy előnye a bolygókkal szemben. Nem lehet letapogatni Szenzor Phalanxal. Ezért, ha a holdról indítasz egy flottát, és egy másik holdra küldöd Szállítás/Telepítés küldetéssel, vagy egy roncsmezőre Begyűjtés küldetéssel, akkor mivel a flottád sehol sem érintkezik bolygóval, nincs rá mód hogy megtalálják.

Hajókat miért kell fleetsavingelni?


Ha van egy játékos akinek a tiédnél sokkal erősebb flottája van, viszont a te flottád is nagy, sok millió nyersanyagot érő hajókból áll, akkor bizony érdemes megtámadni. Ez azért van, mert ha ki tudják lőni a flottádat úgy, hogy közben a támadónak nincs vagy csak minimális a vesztesége, a flottádba beleölt nyersanyagok 30%-a ottmarad roncsmezőként. A támadó a flottája odaérkezése utánra nem sokkal időzít a támadott bolygó roncsmezőjére egy nagy szemetesekből álló flottát, és az általad elvesztett hajók roncsait úgy ahogy van elviszi. Ezt hívják flottafarmnak és egy óvatlan vagy hold-al nem rendelkező de már százezres pontok között élő játékostól milliókat lehet megszerezni ezzel a módszerrel.


Lassítás

Ez az a stratégia, amivel ki lehet védeni a ninjázást, ezt mindenkinek el kell sajátítania, ha nem akarja, hogy elveszítse flottáját. Nem tudom mennyire lesz így értelmes leírva (éppen ezért mellékelek egy képet a lényegről), remélhetőleg igen, de előre szólok, hogy ezt valóban nagyon nehéz megérteni és alkalmazni is, leginkább csak gyakorlatban fog sikerülni. Ennek az a lényege, hogy a leggyorsabb egységünknek a kémszondának köszönhetően, képesek vagyunk arra, hogy pár perccel belassítsuk az egész támadó flottánkat, ezzel kikerülve bármilyen kellemetlen meglepetést, és bőven időt hagyva magunknak az esetleges visszafordulásra. Első lépésként írjuk fel egy papírra, hogy pontosan mikor fog becsapódni a flottánk, másodpercre pontosan. Következő lépésként menjünk a flotta menübe, kattintsunk a támadó flottánk melletti „formáció” menüpontra és válasszunk ki egy darab kémszondát. Ha ez megvan a következő oldalon látni fogunk a bal alsó sarokban egy számlálót , ami azt mutatja, hogy eredetileg mennyi idő után fog megérkezni a támadó flottánk, illetve mellette lesz egy fura betűkből és számokból álló felirat, mondjuk ez: KV1024590 [5:302:11] erre kattintsunk rá, ezzel választottuk ki, hogy csatlakozni szeretnénk a támadó flottához. Ezután nézzük meg (még mindig ezen az oldalon maradva), hogy 10%-os sebességgel mennyi idő, míg megérkezik a szonda a flottánkhoz. Ez az idő olyan 10 és 8 perc között szokott mozogni.



A következő lépés lesz a legnehezebben érthető, ugyanis konkrétan az eredeti becsapódási idő 30%-ával tudunk csak lassítani a támadáson. Ezt a legkönnyebben úgy tudom elmagyarázni, ha veszünk egy egyszerű példát. Mondjuk 11 perc múlva csapódunk, megcsináljuk az összes dolgot, amit fent leírtam, a kémszondánk 10%-on áll, csatlakozási idő 10perc, megvárjuk, míg a csapódási idő (bal alsó sarokban lévő számláló) eléri a 8 percet. 8 percnek a harminc százaléka picivel több, mint 2 perc tehát ha rányomunk a folytatásra meg fog jelenni nekünk az ACS Támadás menüpont a kémkedésen és a támadáson kívül (ha nem jelenik meg elszámoltuk magunkat), tehát be tudtunk csatlakozni a flottánkhoz, és ha összehasonlítjuk a mostani csapódási időt azzal amit leírtunk, látni fogjuk hogy megnőtt 2 perccel. Ennek a két percnek köszönhetően bőven lesz időnk arra, hogy megcsináljuk a következő lépést. A következő lépésben be kell kémkednünk a szokásos 5 kémszondával a célpontunkat, mégpedig úgy kell időzítenünk velük (a sebességi százalékokkal játszva), megvárva a kellő időpontot, hogy a papírra leírt eredeti becsapódási időre érkezzenek meg a szondák. Ennek az egésznek az lesz az eredménye, hogy 2 perccel lassabban fogunk megérkezni a megtámadott bolygóra, és kapni fogunk egy kémjelentést arról, hogy mi lett volna, ha az eredeti időben csapódtunk volna be. Tehát ha valaki be akart ninjázni minket, szépen látni fogjuk a bolygóján az egész ninjaflottát, és bőven lesz időnk arra, hogy visszahívjuk hajóinkat. Ezt a lassítási folyamatot többször is megcsinálhatjuk, akár akkor is amikor 5 perc van a csapódásig, összesen kb. olyan 6 percet lehet lassítani. Fontos infó még, hogy minden egyes alkalommal amikor a szondáinkkal sikeresen lassítottunk, hívjuk vissza őket az ACS támadásból, hogy semmiképpen se essenek le. Gondolom senki nem értett semmit ebből az egészből, de próbáljátok meg értelmezni, mert csak így tudjátok elkerülni a kellemetlen beninjázást.

Hold létrehozása

Légy szerencsés. De van egy-két trükk, amivel befolyásolni tudod a szerencsédet, hogy legyen egy-két holdad.


Minden 100.000 egységnyi nyersanyagért, ami a csatában megsemmisített űrhajókból / védelmi egységekből keletkezik, kapsz 1% esélyt arra, hogy hold képződjön. Több űrcsata esetén az esély nem nő - mindig az aktuális csata eredménye alapján számolódik ki ez a százalék.


A maximális esély 20%, ennél nagyobbra nem nőhet a dolog.


A megsemmisített hajók nyersanyagának a 30%-a marad meg a bolygód körül, mint debris field.


Tapasztalt játékosok kiszámolták, hogy 1%-nyi esélyhez a legoptimálisabb 84 db könnyű harcos megsemmisülése - kristály és fém költséget számolva.


Vagy állandóan állomásoztatsz a bolygód mellett megfelelő mennyiségű vadászgépet, amikből aztán kis szerencsével hold képződhet, ha megtámadnak… vagy pedig megpróbálsz valakivel -pl. szövetségi tagokkal- üzletelni: vagy megkérsz valakit, hogy támadjon meg a megfelelő mennyiségű vadászgéppel, majd egész egyszerűen kifizeted neki a megsemmisült gépek költségét (ehhez természetesen megfelelő védelemre van szükséged), vagy pedig Te is cserébe ugyanannyi vadászgéppel megtámadod az általa kiválasztott bolygót, hátha mindkettőtök szerencsével jár, és nyer egy holdat a bolton.

A hold épületei

A holdon csak és kizárólag négy épületet érdemes (és kell) felhúzni. Induláskor mindenképpen szükségünk van az első szintű holdbázisra, ugyanis ez ad helyet a többi épületnek (szintenként 5 hellyel bővíti a holdunkat). Második lépés a robotgyár, ami lerövidíti az építési időket. Harmadik lépés a Phalanx (továbbiakban PH) felhúzása lesz, ezt muszáj kicsit részletesebben taglalni, hiszen ez az egyik legfontosabb dolog a holdon.

A PH segítségével bemérhetjük és elkaphatjuk más játékosok flottáit. Minden szintemeléssel messzebb látunk a galaxisunkban, így egyre nagyobb távolságokat ellenőrizhetünk és a portyázások lehetősége is növekszik.

Maga a PH úgy működik, hogy rákattintunk a galaxis menüben a kiszemelt ellenfél bolygójára, azon belül a PH-ra, és így megnyílik egy kis ablak, ahol láthatjuk az adott bolygón történő összes flottamozgást. Nem érdemes össze-vissza kattintgatni, mert minden egyes PH-olás ötezer deutériumba kerül, úgyhogy csak óvatosan. Viszont ha szerencsénk van, akkor találhatunk olyan flottákat, amik épp visszatérőben vannak valahonnan a planétára (ez lehetséges szállításból, támadásból, betakarításból, expedícióból). A telepítésből megérkező flottákkal nem érdemes foglalkozni, ugyanis azokat az adott játékos simán visszafordíthatja, és itt mutatkozik meg a PH egyetlen negatívuma: azok a flották, amiket a megérkezésük előtt visszafordítottak, a PH nem képes észlelni, ezért lehetetlen az elkapásuk is. Tehát ott tartottunk, hogy találtunk egy flottát, ami a küldetése elvégzése után épp békésen közeledik a bolygójához. A PH megmutatja, méghozzá másodpercre pontosan, a flotta érkezési idejét, és természetesen azt is, hogy egyáltalán milyen hajók vannak benne. Ezután három teendőnk van: megnézni, hogy oda tudunk-e érni a kiszemelt célpont érkezése után max. 2-5mp-el a bolygóhoz (a 2-5mp azért fontos, mert ennyi idő alatt lehetetlen a flottamentés, tehát az áldozatnak jóformán frissíteni se lesz ideje, nemhogy FS-elni), a másik dolog természetesen az, hogy bekémkedjük az ellenfelet a technikai szintjei és a védelme miatt. Végül lefuttatjuk a harcot egy csatakalkulátorral, és a szükséges flottát kiválasztva indulhatunk is. Nem akarok senkit sem elriasztani, de az az érzés, amikor meglátjuk, hogy a visszatérő flottánkat egy ötször nagyobb sereg a megérkezése után 3mp-el lezúzza, egyszerűen borzasztó. Ezért is nem győzzük hangsúlyozni az FS fontosságát, és természetesen annak is a megfelelő változatait. A szemeteseket ne felejtsük el kiküldeni, hiszen a profitról szól az egész játék.

A negyedik épület a holdon egy nagyszerű találmány. Ugrókapunak hívják és a segítségével két (vagy több) holdunk között ugrálhatunk a másodperc tört része alatt, mindezt ráadásul deuköltség nélkül! Bármekkora flottát mozgathatunk, az egyetlen kikötés, hogy nyersanyagot nem szállíthatunk, csak hajókat.

Van még egy dolog a holdon, mégpedig a szövetségi állomás.
EnderPT kollégát kiegészíteném annyival, hogy itt muszály építeni egy szintet belőle, ugyanis egy esetleges támadásnál, ha ACS védést akarsz kérni szövetségi állomás nélkül nem lehetséges.
Bogyónál is ugyanez a helyzet.


Expedíció
Expedíciók?

Egy új cella lesz elérhető minden naprandszerben, az "expedíció-cella"

A játékosok el tudják küldeni a flottáikat ezzel a cella segítségével ÚJ KÜLDETÉS-TÍPUS "EXPEDÍCIÓ".

Mikor a flotta megérkezik akkor ezek közül fog valami történni:


- nyersanyagokat találsz
- találhatsz különféle hajókat,néha olyanokat is,amihez nincs meg a tech szinted
- semmit
- megtámadhatnak kalózok vagy UFO-k (létrejön egy CR)
- a flotta rosszúl navigál (a játékos több/kevesebb idő alatt ér haza)
- elvesztheted az egész flottád egy fekete-lyukban

Az expedíciókhoz szükséged van alacsonyszintű fejlesztésekre. Mik lesznek? Még az angolok sem tudják.

A maximális idő ameddig egy expedíció kutathat a fejlesztésektől függ.
Több idő kutatásra -> nagyobb esély hogy találsz is valamit

A képlet:
ha van egy 1es szintű expedíció abból gyököt vonsz és eredmény 1 flottát küldhetsz, de ahhoz hogy két flottát küldj akkor a 2őt négyzetre emeld tehát 4es szintű expedíciós tech. kell hogy két flottát küldj.
(1es szint=1 flotta, 4es szint=2 flotta)

Minél több expedíciót indítasz ugyanoda a helyre annál kevesebb az esély rá hogy találsz is valamit. Ha az expedíciós helyet hosszabb ideig nem használod "renegál(feloszlik)".

Ha egy kémet otthagysz a azon a helyen ahhol kutattál akkor informál téged hogy milyen gyakran látogatják a helyet.

Remélem hogy mostmár mindenki számára tiszta a dolog.


Nos remélem tudtam segíteni és tetszik is nektek :D

_________________
Nem a nyerés a részvétel, hanem a fontos.


2011.04.17. 20:42
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.13. 15:47
Hozzászólások: 41
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: SpaceEye Wiki
A Spaceeye egy játék ami az Intergalaktikus hódításról szól. Egy fejletlen világgal kezdessz, amit fel kell fejlesztened egy erős birodalommá és meg kell védened a nehezen felépített kolóniádat. Építs egy gazdasági és katonai infrastruktúrát , hogy támotatni tudd a felfedezőidet a következő nagy technológiai sikerhez. Munkabér háború más birodalmak egymással kűzdenek, hogy nyersanyagokat szerezhessenek. Tárgyalj más vezetőkkel, és köss velük szövetséget vagy szállíts elég nyersanyagot, amennyire szükségük van. Építs armadát és kényszeríts bármire mindenkit, az egész Univerzumban. Halmozd fel az erőforrásaidat építs falat a védelem növeléséhez. Bármi, amit csinálni szeretnél, a Spaceeye lehetőséget ad neked hozzá. Rettegésben fogod tartani a világot körülötted, vagy félelemmel töltöd el azok szíveit, akik gyámoltalanakat támadnak?


A Spaceeye Története :


Ez a történet egy speciális versenyről szól, a mi versenyünkről az emberekkel.

A történet elég érdekes ahhoz, hogy másoknak is elmondjuk. Egyszer rátaláltak a párhuzamos időre és minden ami a múltban történt, megtörténik a jelenben is és a jövőben. Megtaláltuk a módját, hogy a múltba látogassunk anélkül, hogy megváltoztassuk ezzel a jövőt..Mert csak egy alternatíva lehet a jövőre tekintve. Nehéz ezt megérteni, de ez az igazság. Bármi ami a múltban történik hatással van a jövőre. Nem szabad semminek történnie, ami megváltoztatja a jövőt.

2225 -ben kezdődött minden (ezt az évet hívják alfának)- amikor az első ember megtalálta az áttörést a repülésben, képes volt 3 perc alatt olyan sebességet elérni, amit előtte még senkinek se sikerült. Ez egy új nemzedéke lett a hajtóműveknek, aminek a neve Impulzus hajtómű lett. Segítségével lehetőség nyílt


Természetesen a bonyolult repülőgépvállalatok versengő küzdelme új találmányokért és technológiai haladásért segített. Amíg a Boing Industries még mindig számított az öreg belső égésű motorjukra, amit betiltottak a földekről, légkör, versengő ErBus megpróbálta félretenni azokat a különféle bajokat, amikkel a lökésmotorjukkal találkoztak. Hátrányok és a robbanások először lecsillapították egy új fajta technológia látását, de a fejlesztés eljárásában az y-részecskéket váltott fel egy vegyi összetétel, ami a jól ismert részecskefizikusnak, C.D. Al Ainstone-nak, az elméleti hozzájárulásainak a köszönhetően biztonságosabb. Csak kissé félre a főfokozat, kisebb vállalatok és privát csoportok szintén érezték, hogy az űrkutatásnak és a jobb és gyorsabb még hatékonyabb meghajtásrendszerek iránti igénynek a szükségessége immanens volt.


Modern motorok használták arra a nagyon életerős nehézhidrogénüzemanyagot, ami megengedi őket, hogy galaxisból utazzon galaxis az idő viszonylag rövid összegeiben. Sajnos ez a nehézhidrogén nagyon ritka volt, csak a Földön 0.015 százalékos volt minden víz ennek a nehéz izotópnak a fajtájában volt. Később még a legjobb nehézhidrogén is nem volt elég jó már, és egy új tudományos vita megszületett, megvitató volt új módok fölött, hogy a nehézhidrogénnál létrehozzanak egy még jobb üzemanyagot, maga már volt. Egy jól ismert elmélet alapján erről azt hitték, hogy lehetséges, hogy egyesül nehézhidrogén egy rejtélyes gázzal, amit kibocsátott egy kvazár robbanása. A kvantum-vegyszer-reakció ezzel a keverékkel beállítaná az energia szabad hatalmas összegeit, úgyhogy sokkal több, ami szállít, tudott utazni gyorsabb és gyorsabb.

G.L. Fred Terrane tudós összerakta a kezeit és elkezdett a fenti elmélet alapján tervezni egy motort. A kritika ellenére majdnem minden tudományos oldal, az új meghajtásmotor végül megmutatta az elméletet munkának - bár a tudományos tudás aktuális szintje alapján, ez kellene nem. Reális-világ-alkalmazásokban az új gépezet bizonyult hogy az ígéretei és kultúrái szerint éljen, mind az körbe volt rátermett még könnyebben és ráadásul világűr felé tartani gyorsabb.


Ott volt jól elég tér és hely letelepedni és tehát a béke és jólét gyorsan terjedtek a világegyetemben és annyira sok évtizeden keresztül maradtak. Valaha az újabb kultúrák felfedezettek és szintén megalkotottak voltak és minden téren lévő sarokba való életterjesztések voltak. A világegyetem világos és békés volt. De ez a vihar előtt a nyugalom volt...

Even ezután a virágzó időszak után új és gyorsabb technológiákat a meghajtásrendszerekhez vizsgáltak. Öreg elméletek alapján és végül egyesült az lelkes fiatal diák, egy teljesen forradalmi meghajtástechnológia megalkotott volt, hogy tegyél félre mindent ismert eddig...

The Hyper-motortechnológiát ritkít. Alapvetően egy hyper-dimenzionális buborék, ami a negyedikben és az ötödik dimenziókban van miközben még elszigeteli a belsőségeit ezektől a hatásoktól és attól, hogy engedelmeskednek a négy dimenziós tér törvényeinek. Van a galaxison a látás egy keskeny mezője a mozgás irányában. Miközben használják ezt a kiemelkedő Engine technológiát, a felfedezők még továbbiakká válhatnának a mély űrbe és a gyarmatosítás zajlott sokkal gyorsabb csökkentett utazási idők miatt. Megint egy új korszakba beléptek, a fejlesztési sebesség megint növekedett és sok új világot fedeztek fel. A diplomácia nagy volt ezekben az időkben és nem sok konfliktus volt versenyek között. Egy korábban ismeretlen kémiai elem elnevezett Xentroniumöt felfedezték egy néhány ember gyarmata. A háborúnak hamarosan kezdődnie kellene...

This kémiai elem volt rendkívül ritka megtalálni, és az első alatt évekkel a felfedezése után csak 1.5 microgramsöt* arathatnának. Mert azt csak Terran*földön találták meg, a terransek* laboratóriumai volnának rátermettek hogy nyomozzanak ezen az új elemen. Xentroniumről azt hitték, hogy nála van a 10'000 terran*napok ereje microgram! Egyszer ez az ismeretterjesztés a világegyetemen, irigységen és rosszakaraton keresztül a sötét és okozott konfliktusokból eredt azok között a nemzetek között, amik elég szomorúan egy háborúban végződtek. Gyorsan két pártot megalapítottak, azok a terran*töredékre és azokhoz a terransek ellen*.


Ez Nostradamus volt ki látta azt egyszer a háború 150 éven keresztül tartana, de a valóság helytelenül bizonyította őt a háborúként, amit 300-nál többet elpazaroltak, évek. Több ezret és több ezer nemzetet rajzoltak félre, esett vagy teljesen eltűnt megsemmisítés.az ellenségek oldala a terranbe* a szövetség elkezdett a név által használni valami abszolút fegyvert omegabomba. Ahogy a név már javasol, ennek a bombának a használata megszünteti egy galaxis egész részeit miközben megszabadítja azt bármilyen civilizációtól. Több száz évvel az új időrendszer és az év után alfát alapítottak meg, a világegyetemmel szembenéztek a legveszélyesebb és leghalálosabb fegyverekkel, amiket valaha létrehoztak, solarsystemöt solarsystem után semmisítettek meg és távolítottak el szó szerint. Számításokat vezettek hogy jósolják meg az eredményt: Csak egy olyan tavat, amit 24 év az első omega után bombáz, ejtettek le, ismert teret a világegyetemen belül szüntetnének meg miközben élettelen teret hagy ott...

Csak kevés volt rátermett hogy maradjon életben, és még kisebb volt volt rátermett féreglyukakon keresztül menekülni és megírni az útjukat a világegyetem új területeibe - de ez hozzájuk való visszatérés egy útja volt. Egy új life...

With nagy megkönnyebbülés, aminek az emberek magukat találták egy teljesen különböző világegyetemben, az, hogy ők hol soha nem voltak azelőtt. elég érdekes módon csak az egész területben találtak egy egyetlen bolygót és amíg képesek voltak, hogy lássanak...


Mertek megállapodni az egyetemes uszadékfának ebben a békéjében és éppen találkoztak egy furcsa élet-alak, egy nemzet a névbe legorians. A látogatókat jól kezelték, és a legorianseknek volt egy hasonló szakmai ismeretük. Végül a legoriansek, amiket egyeztettek hogy engedjék meg az idegeneknek, hogy hozzászokjanak a legorian's közeli környezetéhez, világban laktak. Mindazonáltal volt két feltétel: Minden nemzet, minden verseny, gyarmatosíts 9 bolygót csak, hogy a mások szintén megkérjék a változást, hogy fogadjon el egy azok utáni a hosszú konfliktusok utáni új civilizációt és a szökésüket. A második feltételnek létre kellett hoznia egy szenátust minden emelkedő birodalomnak a homeworldján*, ami megengedi az embereknek, hogy vitatkozzanak és beszéljenek. Természetesen a nemzetek és a képviselőik hálásan és ráadásul elfogadott kereskedő társaságokat és Őriző csapatokat egyeztettek hogy békét és korrektséget biztosítsanak. Egy új civilizáció felmerült...


Lehet, hogy mostanra kérdezel, nahát el akartuk mondani ezt a történetet neked. A válasz nagyon egyszerű, ez neked van gyere velünk hogy építsd a jövőt! Kövess minket, és lásd, hogy az, amit vagyis egy nemzettel tudsz tenni, készen reménytelenül vár egy új császárt hogy nőjön és járjon sikerrel! Neked bele kell tenned majd sok munkát ebbe a feladatba, és az idők szokás legyél békés mindig, de ez rajtad áll hogy részt vegyen a világegyetemnek ebben a részében és mentsd meg a nemzetedet, egy tisztelt ülés a birodalmak közül mindegyik között. Követ minket ezen keresztül az időportálon keresztül, és új dolgokkal és egy nagy jövővel tele élvezi ezt a világot. Lehet, hogy ez néha-néha kemény, lehet, hogy ez néha könnyű, de a végrendeleted és a hatalmad létrehozhatnának egy erőteljes és virágzó nemzetet.

Én most elköszönök... remélem csatlakozol hozzánk... még az a Te döntésed...


Csatlakozz Most!


http://d4.spaceeye.eu/reg.php?id=5

_________________
Több mint 6 milliárd ember él a Földön , több mint 6 milliárd lélek , és néha csak egyetlen egyre lenne szükségünk .


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára waldemar 2011.04.22. 15:35-kor.



2011.04.22. 15:26
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.13. 15:47
Hozzászólások: 41
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás Re: SpaceEye Wiki
Harcrendszer, Egy csata menete



A hajók értékei:
A hajóknak harc közben 3 rendszerük számít, a páncélzat, a pajzsok és a fegyverzet.
Ezeket értelem szerűen a páncél, pajzs és fegyver technológia kutatásokkal tovább lehet erősíteni. Ahogy a leírás is mondja, minden tech. szint 10%-ot javít ezeken az értékeken.

Fegyverzet:
Nehéz lehet kitalálni mire jó... Fentebb leírtak alapján pl. 5-ös szintű Fegyver technológiával a cirkálónk tűzereje 600 pont, mert: alap=400, 5*10%=50% bónusz az 5-ös szintü fegyver technológiától ad még 400*0.5=200 sebzést, így az alap+bónusz = 400+200=600.

Pajzs:
Ez a hajó első védelmi vonala, értelem szerűen, ha rálőnek a hajóra, ez sebződik meg, amíg értéke el nem éri a 0-t, utána következik a páncél.
A pajzsok is ugyan úgy erősödnek fejlesztéssel mint bármi más, például a fentebbi cirkáló esetében, amelynek a leírás szerint 50-es pajzsa van, egy 5-ös szintű Pajzs tech mellett már 75-ös pajzsot kap a hajó. Habár a hajóknak feltűnően gyenge a pajzsuk, a pajzs értéke a harc minden egyes köre után maximumra töltődik fel!

Páncélzat:
Egész harc idejére érvényes az értéke, ám ha megsérül, a harc után autómatikusan és ingyenesen megjavítodik.
A páncélzat a hajó 2. védelmi vonala és tulajdonképpen az életereje is. A szerkezeti pontok 10%-a a hajó páncélzata. Tehát ha van egy hajó, például egy Cirkáló aminek a Szerkezeti Integritása 27 000, akkor annak egy csatában 2700-as páncélzata lesz + a páncél techből adódó bónusz. Pl. 5-ös szintű páncél technológia esetén a 2700-nak még 50%-a adódik hozzá a hajó alap páncélzatához, tehát 1350 pont, amivel együtt a hajónak már 4050-es páncélzat értéke van. Fontos hogy harc során, ha egy hajó páncélzatának értéke 70% alá csökken (vagyis esetünkben 2835 pont alá), akkor ez után minden egyes a hajót érő találatnak a páncélzatba (pajzs segíthet) sebző értékével számolva, amennyi %-ot sebez a maximális páncélzat értékhez képest, annyi % esélyt ad a hajónak a megsemmisülésre akkor is ha a páncélzata nem csökken 0-ra. Tehát, ha kicsi Cirkálónk 4050-es életébe belerogyol egy fegyver tech5-ös Gauss ágyú, és sebez rá: 1650-et, akkor marad 4050-(1650-75(pajzs))=2475 páncélzata, azzal már leesett a 70%-os határ alá. Ha éri következő lövés, például egy tech5 nehéz lézertől, ami sebez 375-öt, akkor a hajónk páncélzata ideális esetben 2100-ra csökken. De mivel már a 70%-os határ alatt van, ezért van (375/4050)*100= 9.25% esélye a felrobbanásra (hogy merre kerekít és hogyan azt nem tudom). Ez végül is egyfajta "critical hit" rendszer.

Harc menete:
A harc körökre osztott, és akkor van vége ha az egyik félnek minden hajója és/vagy védelme megsemmisül. De maximum 6 körből állhat egy harc, ha ez idő alatt nem semmisül meg egyik fél sem, akkor a harc egy döntetlennel végződik.
Harc során, minden egyes hajón egyesével, autómatikusan végigmegy a játék harc-szimulátora a következő képpen: Fog egy hajót, majd az ellenfél hajói közül teljesen véletlenszerűen kiválaszt egyet, és eldurgatja rá a fegyvereit. A célpont hajót mindig eltalálja, nincs mellélövés, és nincs semmiféle sebzés-csökkentő hatás ill. teljesen mindegy hogy a tüzelő hajónak miylen technológiájú (lézer, ion, etc.), milyen fajta fegyverei vannak. A fegyverzet teljes tűzerejének értéke levonódik a célpontnak először a pajzsaiből, majd ha az lemerült, utána a maradék a páncélzatból. Fontos: ha egy hajónak elfogyott a páncélzatának értéke, aka "meghalt" attól még bent marad a harcban egészen a kör végéig. Ez részben php programozási gondokból adódik, részben pedig abból, hogy a harcot nem akarták a körökre osztottságnál tovább sorrendekre bontani, tehát ha az egyik fél hajói előbb lőnének akkor ez meg ez lenne... Ilyen nincs, minden egyes körben tkp. egyszerre tüzelnek a hajók, csak egyesével számolja végig a történéseket. De ha egy hajónak elfogyott a páncélzata, a kör végéig akkor is élőnek számít, lőni fog és ugyan úgy becélozza a véletlen-célzórendszer más hajók célpontjának, mintha még lenne páncélja. Ilyenkor túlsebződik, ez nem jár semmivel csak szimplán elveszik rajta az ellenfélnek olyan sebzése amit élő hajók ellen fordíthatott volna. Ez a véletlenszerűség egyik hátránya.
Miután ezt végigszámolgatta, vége van az adott körnek, ekkor veszi ki a harcból a hullákat, majd indul a következő kör ugyan így a maradékokkal.

A Gyorstüzelés:
Bizonyos hajóknak van Gyorstüzelésük más hajók ellen. Ez azt jelenti, hogy egy körön belül újra van esélye tüzet nyitni a hajónak, ha az aktuális lövésével egy olyan hajót talált el, ami ellen gyorstüzelése van, és ezzel a lövéssel a célpont páncélzatának értékét 0-ra csökkentette (ide beletartozik az is ha "critical hit"-el nyírja ki). Tehát megsemmisítette, de gyakorlatilag nem tette a fentebb leírtak miatt, a hajó a kör végéig bent marad. Ha bejön az esély, a hajó újra kap egy véletlenszerű célpontot, nem az előzőre tüzel (kivéve ha véletlenszerűen megint az választódik ki), és ha az ismét egy olyan hajó ami ellen van gyorstüzelése, és ha ismét 0-ra leviszi a célpont páncélzatának értékét, és bejön a gyorstüzelési esélye is, akkor újra jöhet. Nincs korlát, elvileg végtelenszer gyorstüzelhet egy hajó, de sok tényező van ami ezt akadályozza, pl. olyan célpontot kap ami ellen nincs gyorstüzelése vagy nem viszi le a célpont páncélzatát 0-ra.
A gyorstüzelés a következőképpen számítható ki: 100 - (100 / X) %, ahol X a gyorstüzelés értéke.
Példa: Fentebbi cirkálónknak pl. van gyorstüzelése könnyű harcos ellen, méghozzá 6-os. Ez annyit tesz, hogy 100-(100/6)=83,3% esélye van arra, hogy újra lőjön a körön belül, amennyiben a célpontja egy könnyű harcos volt és a lövésével a páncélzatának értékét levitte 0-ra.

A sok véletlenszerű számítás miatt egy kiegyenlítettebb harcnak sokféle kimenetele lehet.

Harc Szimulátorok:megtalálható a játékon belül


Holdképződés:
A harcban elesett hajók roncsaiból, 100 000 egységenként adódik 1%-nyi esély Hold képződésre. 20%-nál nagyobb esély viszont sehogy sem lehet, az a felső korlát. A hajók által hagyott roncsok mennyisége a struktúrális integritásuk 30%-a, tehát a gyártásukhoz szükséges fém és kristály összegének a 30%-a. Szóval, például ha veszünk egy nagy szállítót, aminek a gyártásához 6000 fém és 6000 kristály kell, akkor az általa hagyott roncsmennyiség 12000*0.3=3600 egység (aminek jelen esetben pont fele fém és fele kristály de ez a holdhoz nem lényeges). Ezekből az adatokból kiindulva pl. ~28 nagy szállító elpusztulása szükséges 1%-nyi holdképződési esélyhez. Ahogy a struktúrális integritásba, úgy a holdképződési esélybe sem számít bele a hajók deutérium költsége.

Van még egy dolog ami kimaradt eddigi életünkből:
Az 1%-os szabály:
Ha a pajzsot olyan gyenge lövés éri, amelynek a sebzése nem éri el a pajzs maximális értékének 1%-t, akkor egyáltalán nem tesz kárt benne.
Például ha veszünk egy nagy pajzs kupolát és egy könnyű harcost, előbbinek 10 000-es pajzsa van, utóbbinak pedig 50-es sebzése, ami nem éri el az 1%-ot azaz a 100-at, akkor hiába lő bele a könnyű harcos a pajzsba, egyáltalán nem okoz kárt.
Ez kb. arra jó hogy ha van a bolygódon egy nagy pajzs kupola és megtámadnak milliónyi könnyű harcossal (szerintem ez elég valószínűtlen...), akkor nem fog nyerni a támadó, mert a pajzs kupola sérttlen marad a harc végéig, és így mivel a védő oldalon nem esett el minden egység, a harc döntetlennel végződik.

Pajzskupolák:
Habár nem egészen ide tartozik de sokan nem tudják (mivel pont az ellenkezője lenne logikus, de aztán megint jönnek a PHP gondok...) azt, hogy a pajzs kupolák nem nyújtanak védelmet a többi védelmi épület, se semmi más számára, kivéve saját magukat. Kérdés hogy akkor mi a búbánatnak építsen az ember pajzs kupolát... Két dologra használható, egyrészt egy extra célpont amit az ellenfél véletlenszerűen megtalálhat, addig sem az ágyúidat lövi, másrészt ha sikerül annyi ellenséges hajót leaprítanod a harc első pár körében, hogy a támadók tűzereje nem (vagy ne sokkal) haladja meg a pajzs kupolád erejét, akkor kihúzza a harcot döntetlenre és nem visznek el tőled semmit...




Védekező egységek


Rendkívül változatos módon védheted meg bolygóidat az ellenséges támadásoktól. A legjobb persze az, ha nincs rá szükséged, de gyaníthatóan egyik univerzum sem tökéletes ebből a szempontból. Tehát, védekezzünk - de hogyan építsünk fel egy megfelelő védelmet?

A játék kezdeti szakaszában véleményem szerint merő erőforrás-pocsékolás védelmet építeni. 150 mezőnél kisebb bolygó esetében valószínűleg a játék későbbi szakaszában is.

Amikor még csak a belevágtál a játékba, és még nincs meg mind a 9-18 bolygód, akkor a legjobb stratégia az, hogy nem védelmet építesz, hanem egész egyszerűen minden erőforrást megpróbálsz lekötni - így folyamatosan alacsonyan tartva a bolygódon található nyersanyag-készletet. Ekkor ugyanis teljesen felesleges Téged megtámadni, nem éri meg foglalkozni Veled.

Node, eljön az az idő, amikor nem árthat egy-két bolygót komolyabb védelemmel felruházni. A gond az, hogy nincs olyan védelem, amit megfelelő előkészítéssel / csapatmunkával ne lehetne feltörni. A megfelelő védelemnél azonban egy drágább dolog létezik - az elégtelen védelem.

Mivel kezdjük az építkezést? NE a Rakétalövőkkel, jók azok, de csak később. Először építsünk Kis lézereket minden mennyiségben - ezek lesznek ugyanis az elsődleges ágyútöltelékek: minél több van belőlük, annál kisebb eséllyel kezdik szétlőni a támadók a komolyabb és drágább egységeket.

Minden negyedik kis lézerre jusson egy nehéz lézer; minden 12 kislézerre egy Ion ágyu ; 30 kis lézerenként pedig egy Gauss ágyú az egészséges az álmoskönyv szerint. 100 kis lézerre meg jusson egy Plasma ágyú.

Kis pajzsot a 20. kis lézer után érdemes építeni, míg a 100. után a Nagy pajzsot - hogy némi extra védelmet nyerjenek a fenti egységek.

Miért így érdemes? Mint említettem, a kis lézer lesz az elsődleges ágyútöltelék, legalábbis addig, amíg nem lesz elegendő fémtermelésed ahhoz, hogy minden egyes kislézer mellé 5 db. rakétalövőt tudjál építeni. Ez a két egység csak és kizárólag arról szól, hogy magára vonja az ellenség tűzerejét addig, amíg a komolyabb egységek kinyírják a támadókat.

Ha van 100 kislézered, akkor a fenti útmutató alapján kell legyen kis pajzsod, nagy pajzsod, 25 nehézlézert, 8-9 ionágyúd, 3-4 Gauss ágyúd, és 1 db Plasma ágyúd - ez utóbbi ugye majdnem a legdrágább és a legerősebb fegyver. A fenti számok esetén 1:136-hoz esélye van egy támadó hajónak arra, hogy pont a plazmaágyút találja el.

Ez az egyik útmutató, amit érdemes alkalmazni. Egy másik a játék későbbi szakaszában talán jobban alkalmazható.

A koktél keverési aránya:

100 Rakéta lövő

100 kis lézer

20 nehéz lézer

6 Gauss ágyú

3 Plasma ágyú

Ízlés szerint fűszerezve 10 db Ion ágyúval. Miért?

A védekezés egy dologról szól: tegyük minnél költségesebbé a támadónak az egész mókát, hogy egy életre elmenjen a kedve a mi támadásunktól. Ha esetleg meg is nyeri a csatát, ne szúnyogcsípéseket érezzen, hanem kimondottan fájjon a dolog: pusztuljon minél több csatahajó vagy romboló a flottájából. A rakétavető és a kis lézer jelen esetben is ágyútöltelék, a nehézlézer szól arról, hogy a támadó ágyútöltelékeit (vadászgépek) leszedje. A Gauss (és opcionálisan az ionágyú) inkább a cirkálók ellen való - nomeg a hordozó-teherszállító ellen, hogy ha meg is nyeri a csatát, akkor se maradjon mivel elszállítania a mi nyersanyagainkat. A plazmavetők - megfelelő számban alkalmazva - mocskos nagy pusztítást képesek végbevinni a csatahajók között.

Ami viszont NAGYON fontos bármiféle védelem felépítése kapcsán: legyen minél több Anti ballasztikus rakétád a silóban . Minnél több, annál jobb - egy komolyabb támadást ugyanis bolgóközi rakéta érkezése is előrejelezhet, akár több tucat példányban. Ami nem tesz jót a védelemnek.




1.

No,én még idecsapnám,hogy elég hasznos tud lenni a magas Kémtechnológia is …

Igaz,mint passzív,illetve közvetett vldelem. hiszen így legalább tudod,hogy mennyivel jön az ellen,meg nem lássa meg a védelmed …
Ha nem oylan nagy az Ő kém. tech-je …


2.



Új technológia - Expedíció


A kereskedő táp mellett bejött egy újabb érdekesség - ami, leírás alapján valóban érdekes, picit kockázatos lehetőséget jelent. Ez az Expedíció nevet viselő technológia.

Miután kifejlesztetted, a naprendszerek képernyőjén meg fog jelenni egy új slot, az Expedíciós slot. A hajóidat elküldheted felderíteni ide. Ha mázlid van, akkor:

a., találsz némi sötét anyagot - kíváncsi vagyok, mennyit, ügyes felderítéssel össze tud-e jönni a parancsnokokra való mennyiség. Tippem szerint nem.

b., találsz némi nyersanyagot - értelemszerűen annyit bírsz elvinni belőle, amennyi az expedíciós flotta tárolási kapacitása.

Ha nincs mázlid, akkor nem találsz semmit. Viszont lehet kifejezetten rossz napod is. Ha így történik, akkor:

a., Megtámadnak idegenek vagy kalózok - kapsz egy helyes kis csatajelentést

b., Navigációs hiba történik - több időbe kerül, amíg hazakavarja magát a flotta

A technológia szintje két dolgot határoz meg: egyrészt, annyi órát tölthetsz kutakodással, amennyi a szint. Értelemszerűen, minél tovább kutakodsz, annál nagyobb a valószínűsége, hogy találsz valamit.

Másik részről pedig a szint határozza meg azt is, hogy mennyi expedíciós flottád lehet egy időben. Első szinten egy, negyedik szinten kettő, és így tovább.

Az expedíciós hely “kifárad”: minél több flottát küldesz bele, annál jobban csökken az esély arra, hogy a későbbi flották találnak bármit is. Ez az esély százalék szép lassanként regenerálódik, azaz, ha egy ideig másfele kutakodsz, akkor egy idő múlva érdemes lesz visszatekinteni rá.

Ha a flottával együtt megy egy kémszonda is, akkor kapsz expedíciós jelentést is, ami megmondja, hogy mennyire gyakran volt látogatva az expedíció helyszíne.

*********************************************************************************************


Mihez kezdjek egy holddal?
Sokan már tudják , de ...

Remek, most már van holdam - de mi a fenére is jó ez az egész? Tök kevés dolgot építhetek rajta, bányákat például pont nem… akkor miért is szenvedtem vele ennyit?

Hát, mert a hold nem arra jó, amire egy bolygó, hanem teljesen másra.

Például, van taktikai előnye a dolognak: ha látod, hogy valaki épp meg akarja támadni a bolygódat, ami mellett van egy hold, akkor pl. gyorsan átmentheted a nyersanyagkészletedet a holdra, hogy ne tudjanak lerabolni.

Valóban, a holdakon nem tudsz bányákat üzemeltetni, mitöbb, kapásból csak egyetlen szabad mező van rajta, épp csak annyi, hogy egy holdbázist építs rajta. Van azonban két olyan speciális épület, ami miatt megéri vacakolni a dolgokkal: a Sensor Phalanx és az ugrókapu.

Előbbivel szinttől függően egyre messzebb elláthatsz, és megfigyelheted a több bolygó flottamozgásait - azaz taktikai információhoz juthatsz; utóbbival pedig átdobhatod a flottádat egy másik hold mellé egy szempillantás alatt - azaz jelentősen lerövidíti a távolságokat a dolog. Ez főleg akkor nagyon-nagyon hasznos, ha több különböző galaxisban vannak bolygóid.





Hogyan szerezzek holdat?


Légy szerencsés. De van egy-két trükk, amivel befolyásolni tudod a szerencsédet, hogy legyen egy-két holdad.

A hold egészen konkrétan űrszemétből van. Még konkrétabban, az űrcsatákból visszamaradt nyersanyagok állhatnak össze holddá.

Minden 100.000 egységnyi nyersanyagért, ami a csatában megsemmisített űrhajókból / védelmi egységekből keletkezik, kapsz 1% esélyt arra, hogy hold képződjön. Több űrcsata esetén az esély nem nő - mindig az aktuális csata eredménye alapján számolódik ki ez a százalék.

A maximális esély 20%, ennél nagyobbra nem nőhet a dolog.

A megsemmisített hajók nyersanyagának a 30%-a marad meg a bolygód körül, mint űrszemét

Tapasztalt játékosok kiszámolták, hogy 1%-nyi esélyhez a legoptimálisabb 84 db könnyű harcos megsemmisülése - kristály és fém költséget számolva. Azaz, a 20%-os esélyhez 1680 db könnyű vadászgép kell.
Vagy állandóan állomásoztatsz a bolygód mellett megfelelő mennyiségű vadászgépet, amikből aztán kis szerencsével hold képződhet, ha megtámadnak… vagy pedig megpróbálsz valakivel -pl. szövetségi tagokkal- üzletelni: vagy megkérsz valakit, hogy támadjon meg a megfelelő mennyiségű vadászgéppel, majd egész egyszerűen kifizeted neki a megsemmisült gépek költségét (ehhez természetesen megfelelő védelemre van szükséged), vagy pedig Te is cserébe ugyanannyi vadászgéppel megtámadod az általa kiválasztott bolygót, hátha mindkettőtök szerencsével jár, és nyer -nyertek 1-1 holdat


Solar satellite - nap műhold energiája


Avagy, mennyi energiát is ad egy nap műhold a Spaceeye világában?

Ahogy egyre nehezebb és nehezebb fejleszteni a különböző erőműveket, hogy több energiát adjanak, úgy logikus továbblépésnek tűnhet az, ha az ember nap műholdakkal próbálja meg feldúsítani a termelést. Csakhogy, nem minden bolygón működőképes a koncepció.

A műholdak ugyanis bolygónként eltérő mértékű energiát tudnak szolgáltatni - ez az adott bolygó átlaghőmérsékletének függvénye. Az átlaghőmérséklet pedig egy fokmérője annak, hogy a bolygó milyen messze van a napjától - vagyis az alacsony átlaghőmérséklet jelzi, hogy a bolygó messze van a központi csillagtól, ergo, egy napszatelit kevesebb energiát tud termelni.

Hogy pontosan mennyi is ez az energia, ezt egy nagyon egyszerű képlet határozza meg:

(A bolygó maximális hőmérséklete/4 )+20

A bolygóid leírásánál találsz egy olyan adatot, hogy “Hőmérséklet: megközelítőleg x fok - y fok”. Az y értéket helyettesítsd be a képletbe, és egyből tudni fogod, hogy pontosan mennyi az annyi.

Alacsony hőmérsékletű bolygókon tehát nem biztos, hogy megéri a szenvedést a szatelitek előállítása - sok befektetéssel kevés energiát tudsz előállítani. Arról nem is beszélve, hogy egy támadás során a műholdakat simán megtizedeli egy közepes flotta is akár. Forró bolygókon viszont érdemes lehet próbálkozni vele - a kezdeti energiagondokon átsegíthet, amíg nincs elegendő nyersanyagod a komolyabb szintű erőművekre. A csatában elhulló műholdak pedig esélyt gerjeszthetnek arra, hogy legyen egy holdad…


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Fleetsaving, avagy a túlélés kulcsa





Valahogy elkerülte a figyelmem eddig ennek a topicnak a hiánya, de
ez a játéknak egy alapvető része, amit mindenkinek ismernie kell, ha nem szeretné, hogy mások farmnak használják!

A Fleetsaving lényege:( FS )
Egyértelmű, hogy egy normális átlagember nem tölti az egész napját a böngészője előtt az Spaceeye-t figyelve. Támadás viszont bármikor érhet titeket, és ha akkor éppen nem vagytok bejelentkezve, valószínűleg elveszítetek majd ezt-azt, mivel nem tudtok a támadásról és így nem tudtok tenni ellene. A Fleetsaving egy megelőzés, mellyel a fontosabb hajóidat és anyagaidat valamilyen módon eltávolítod a bolygóidról, így a támadók nem tudják elvinni/farmolni, sőt ha nincs mit elvinni/farmolni jó eséllyel meg sem támadnak.

A lentebb részletezett módszerekre általánosan jellemző, hogy a FS-elt flotta sebességét úgy kell beállítani, hogy az a neked megfelelő időpontban, a játékhoz való visszatérésedhez közel (lehetőleg utána kicsivel) érje el a célját.

Az Egyszerű Fleetsaving módszerei:
Szállítás/Telepítés Fleetsaving szállítókkal:
Először is szükséged lesz szállító hajókra, és legalább még 1 bolygóra. A művelet nagyon egyszerű, mielőtt lefeküdnél aludni, fogod a szállító hajóid, és elküldöd őket a másik bolygódra, szállítás vagy telepítés küldetéssel, és felpakolod rájuk a nyersanyagaid. Telepítés küldetésnél a tényleges fleetsaving idő megegyezik a hajóid oda-útjának idejével, de nyilván az anyagok és a hajók maguktól nem fognak visszavándorolni a kiinduló bolygóra. Miközben a hajóid úton vannak, senki sem bánthatja őket, mivel harcok csak a bolygók körüli pályákon lehetségesek, úton lévő hajókat semmilyen módon nem lehet megtámadni, így az anyagot sem tudják elvinni ami a rakterükben van. A Szállítás küldetéssel, a fleetsaving idő más, a flotta oda-útjának kétszerese, ám mikor a hajóid elérik a célbolygót, a fedélzeten lévő nyersanyagokat kidobálják a bolygón, és üresen jönnek haza. Az anyagok onnantól kezdve ugyan úgy ellophatóak lesznek mint előtte, csak a flotta nem lesz támadható amíg haza nem ér (hadiflották védelménél van értelme).

Fleetsaving Támadás küldetéssel:
Szükséged lesz hozzá szállítókra, és egy másik Inaktív! játékos bolygójára. Tehát keresni kell egy inaktív játékost, az inaktivitást onnan lehet tudni, hogy Galaxis nézetben a játékos neve mellé egy (i) -t rak a játék, 7 nap inaktivitás után, majd a kis i ~30nap után nagy I-re változik. Miután találtál egy megfelelő távolságban lévő inaktív bolygót, le kell kémkedned Kém szondákkal, és meg kell győződnöd róla hogy a bolygón nincs semmilyen hadihajó vagy védelmi épület. (Ha a kémjelentés egyáltalán nem tartalmaz pl. védelemre utaló információkat, az nem azt jelenti hogy nincs védelem hanem azt hogy nem sikerült adatot szerezned róla. A védelem teljes hiányát úgy lehet látni, hogy a kémjelentésbe beíródik egy "Védelem" fejléc, de teljesen üres az alatta lévő rész. Hogy több infót szerezz, több kém szondát kell küldened egyszerre, vagy továbbfejleszteni a kém technológiádat.) Miután biztos vagy benne hogy a sérülékeny és egyébként is értékes anyagaidat szállító hajóidat semmi sem fogja lelőni, ráküldöd őket a bolygóra egy Támadás küldetéssel, és felpakolod rájuk az anyagaid. Mivel a küldetés támadás, nem pedig szállítás, nem fogják kitenni a nyersanyagokat, csak mennek vele egy kört.
Ez a lehetőség azért viszonylag rizikós.

Fleetsaving Szemetesekkel:
Ehhez a szállítóhajók mellett szemetesekre is szükséged lesz, ezenkívül kell hozzá egy roncsmező, de a játék elején a legjobb módszer. A roncsmezőt galaxis nézetben kell keresni, bármelyik bolygó mellett lehet, a táblázat DF (Debris Field) oszlopában. Miután találtál egyet, jegyezd meg a koordinátáit, majd válaszd ki a szállító hajóidat és melléjük legalább 1 szemetest, add meg nekik a célkoordinátákat és a koordináták melletti legördülő menüből válaszd ki a DF-et. Ha mindent jól csináltál a következő ablakban egy Betakarítás nevű küldetésed lesz, azt használd, cuccold fel a flottára a nyersanyagaidat és ereszd szélnek őket. Ez a módszer azért a legjobb, mert a hajóid és a nyersanyagaid vissza is jönnek a bolygódra, ellentétben a Telepítés és Szállítás fajta fleetsavingekkel, és nem is olyan kockázatos mint a Támadás fleetsaving. Van a játéknak egy bug féléje, ha egyszer egy bolygó felett volt már roncsmező, akkor miután azt begyűjtötték, nem tűnik el a rendszerből. Galaxis nézetben már nem lesz ott, és nem lehet belőle begyűjteni semmit, de a játék továbbra is engedni fogja, hogy flottát küldj oda, így minden nap fleetsavingelhetsz ugyan úgy.

A visszatérő flottákat a Phalanx nem látja! Tehát, ha elküldesz egy flottát mondjuk Szállítás küldetéssel, akkor oda úton még látszik a flotta és látszik a visszatérésének ideje is! De ha a célpont elérése után scannelnek le, mikor a flotta már visszafelé jön, akkor már nem fogja látni a phalanx. Ez más-más minden szerveren , attól függ a GO-k ,SGO-k, Admin-ok hogyan értelmezik a Phallanx jogosultságát .

Magas szintű Fleetsaving:
A fejlettebb játékosoknak előbb vagy utóbb de lesznek Holdjaik. A hold egy nagyon alattomos kis dolog, mert Szenzor Phalanx építhető rá. Ez a nagy hatótávolságú letapogató rendszer képes arra, hogy megmutassa egy bolygón a flottamozgásokat, tehát azt a pontos flottamozgási adatot, amit te látsz az Áttekintés nézetben, már ha éppen van úton hajód. Szerencsére ezek a szenzorok nem látnak el akárhová, csak szintjüktől függően néhánytól kb. 30-50 rendszeres távolságig, ám ez bőven elég.
Mivel a támadó fél pontosan látja a flottamozgásod, így a fentebb leírt módszerekkel el Fleetsavingelt anyagaid és hajóid pontos hazaérkezési idejét is tudja. Ennek köszönhetően meg tudják csinálni azt, hogy a te fleetsavingelt flottád hazaérkezése után alig pár másodperccel érjen oda az ő támadó flottájuk. Ilyenkor esélyed sincs rá, hogy újból szélnek ereszd a hajóid / anyagaid...

Viszahívott Telepítés:
Ez egy kezdetleges módszer e fentebbi kivédésére. Lényege, hogy Telepítés küldetéssel elküldöd a flottádat, ám a célponthoz érkezése előtt visszahívod. A visszahívást úgy kell időzíteni, hogy a visszahívott flotta menetideje megegyezik az általa addig megtett út menetidejével, így nagyjából ki tudod találni, hogy mikor fog visszaérni. A visszahívott flották úgymond tervezett útitervtől eltérően haladnak, és nem látszanak a Szenzor Phalanx számára.

Telepítéses Fleetsaving:
Ha annyira hosszú időre küldöd el egy flottádat, Telepítés küldetéssel egy másik bolygódra vagy akár Holdadra, hogy biztosan visszaérsz az odaérkezése előtt (pl. 10-12 órás út, szemetesekkel vagy kolonizáló hajóval érhető el ilyen sebesség) Akkor nem kell visszahívnod, és semmi nehézséget csinálnod. A visszaútja láthatatlan mivel nincsen visszaútja, az odautat látják ugyan, de ha megpróbálják így elkapni, hogy az érkezése után pár másodperccel támadnak, akkor egyszerűen visszahívod a flottát. A visszautat nem látják és az esetek 99,9%-ban kiszámolni sem tudják mivel nem tudják az indulás pontos idejét, így biztonságban tartható egy flotta Holdak és a visszatérésre való hosszas várakozás nélkül (mert mire géphez kerülsz már kevés idő van neki vissza az útból, aztán 100% sebességen visszaküldöd oda ahol szükséged van rá, sokkal kevesebb időt veszítesz mint a visszahívásos módszerrel).

Hold Fleetsaving:
Egy hold flottamozgás és tárolás szempontjából ugyan úgy működik mint egy bolygó, kivéve hogy a flotta indításánál a koordináták mellet a Hold opciót kell kiválasztani. Ám van egy nagy előnye a bolygókkal szemben. Nem lehet letapogatni Szenzor Phalanxal. Ezért, ha a holdról indítasz egy flottát, és egy másik holdra küldöd Szállítás/Telepítés küldetéssel, vagy egy roncsmezőre Begyűjtés küldetéssel, akkor mivel a flottád sehol sem érintkezik bolygóval, nincs rá mód hogy megtalálják.

Hajókat miért kell fleetsavingelni?
Ha van egy játékos akinek a tiédnél sokkal erősebb flottája van, viszont a te flottád is nagy, sok millió nyersanyagot érő hajókból áll, akkor bizony érdemes megtámadni. Ez azért van, mert ha ki tudják lőni a flottádat úgy, hogy közben a támadónak nincs vagy csak minimális a vesztesége, a flottádba beleölt nyersanyagok 30%-a ottmarad roncsmezőként. A támadó a flottája odaérkezése utánra nem sokkal időzít a támadott bolygó roncsmezőjére egy nagy szemetesekből álló flottát, és az általad elvesztett hajók roncsait úgy ahogy van elviszi. Ezt hívják flottafarmnak és egy óvatlan vagy hold-al nem rendelkező de már százezres pontok között élő játékostól milliókat lehet megszerezni ezzel a módszerrel.



Szóval, habár nem kifejezetten Fleetsaving, de ebbe a kategóriába sorolható még két módszer amivel eltüntetheted az anyagaidat.

Anyagok "felszívása":
Idővel lesznek olyan épületek és kutatások amik már viszonylag sok nyersanyagba kerülnek, de nincs rá szükségetek, nem szeretnétek kifejleszteni. Ám amikor egy támadó flotta jön felétek, és nem tudjátok elhordani a bolygóról a nyersanyagaitokat időben, akkor érdemes ezt megcsinálni. Kerestek egy épületet vagy kutatást ami sokba kerül, de van rá nyersanyag, és elindítjátok mintha ki akarnátok fejleszteni. Ezzel az felszívja a raktáraidból az építéshez szükséges nyersanyagokat, rögtön az építés megkezdésekor, így azokat senki sem tudja elvinni (mivel csak raktárból lehet lopni). Miután lezajlott a harc és elment a támadó, szépen leállítjátok az adott építést vagy kutatást, és a nyersanyagaitokat visszakapjátok az utolsó morzsáig.
Későbbiekben ha lesz már olyan kutatás/építés ami legalább 16-18 órába, de még inkább 1-2 vagy több napba kerül, azokat nyugodtan használhatjátok egész napos nyersanyag-eltüntetésre is, ahogy a fleetsavinget. Csak elindítjátok és felszívja az anyagaitok, mindössze arra kell figyelni hogy ne felejtsétek el leállítani (ezért jobb a minél hoszabb).

Anyagok elköltése:
Ha még az előbbi módszerrel is túl sok nyersanyag maradt, akkor inkább költsétek el olyan dolgokra amiket nem lehet visszavonni, tehát hajók és védelem építésére (pl.: még mindig jobb ha neked van pár felesleges szállítóhajód, mintha több anyagot vinne el a támadód, később hasznukat veheted). De ezek gyártását, ill. főleg a hajókét, csak a csata előtt kicsivel indítsátok el, mert ha előbb legyártasz egy hajót mint ahogy a támadó odaérne, akkor azt szét fogja lőni, és úgy nem volt számodra sok értelme a dolognak.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ű


Sensor Phalanx, mikor kezdj félni, vagy éppen megfélemlíteni



Több helyen is esett szó már a Sensor Phalanxokról (Érzékelő Phalanx) ami a játék fejlettebb szakaszának egyik fő eleme.

A Phalanx egy kizárólag holdakra (valami blabla van hogy zavarja a bolygók légköre) építhető érzékelő állomás, mely képes rá hogy más bolygók letapogatása után kiadja a gazdájának azokat a flottamozgási adatokat, amelyeket a bolygó tulajdonosa az "Áttekintés" menüpont alatt lát (nem mindet csak az adott bolygóra vonatkozóakat).

Legtöbbünk szerencséjére a phalanx nem éppen sas szemü, csak egy bizonyos távolságig lát el. A távolságot rendszerekre számolja, például ha 5 rendszer távolságot lát át, és maga a hold a phalanx-al a 100-as rendszerben van, akkor 95-105-ig lehet vele letapogatni, adott galaxison belül. A letapogatás egyébként deutériumba kerül, de hogy mennyibe arról nincs infóm.


A phalanxok csak bolygókat tudnak letapogatni, tehát ha például egy másik Holdról egy roncsmezőre, vagy egy újabb Holdra küldöd a flottád, az láthatatlan marad, mivel a kiindulási és érkezési pontjai is scannelhetetlenek (de szép szó
Ezen kívül régen még volt a visszahívott-telepítés ami láthatatlan volt visszahívás után, erről fleetsaving topicban esik több szó, de már nincs akkora jelentősége mert visszaúton már minden láthatatlan. Ez sem mindenhol egyformán látszik .



¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


GY.I.K.



1. Flottám nyomtalanul eltűnt, mit csináljak?

Ez egy hiba a játékban, ha a flotta nem ér vissza, akkor amikor eredetileg kellett volna neki, akkor írj egy moderátornak.

2. Hogy építhetek holdbázist?

Ehhez elsősorban hold kell, ami egy csata utáni űrszemétből alakul össze. Minden 100k űrszemét 1%-i esélyt ad a hold kialakulásához, ami maximum 20% lehet. Ezután ha megvan a hold építheted a bázist.

3. Hogyan lehet a hulladékgyűjtőt elküldeni?

Először megkell adnod a hulladék koordinátáit (megegyeznek a bolygó koordinátáival, ami mellett van a hulladék), majd a jobb felső sarokban a kis legördülő sávban átváltasz "DF"=Debris field-re, planet helyett. Majd nyomsz egy "continue" gombot és kiválasztod a harvestet és már megy is a flotta begyűjteni

4. Mi az a fleetsaving?

Ez az egyik legfontosabb dolog a játékban, nélküle a flottád nem lesz biztonságban mikor inaktív vagy. Lényege, hogy amikor hosszabb ideig nem vagy gépközelben elküldöd a flottád a kolóniádra, támadni vagy begyűjteni hulladékot. Elején annyira nem kell használni, de ha lesz hulladékbegyűjtőd, akkor míg nem vagy gép közelbe küld el az egész! flottádat begyűjteni, de vidd magaddal a nyersanyagaidat is! Így más nem fog megtámadni mert nem lesz miért.

5. A hajtóművek fejlesztése ér valamit?

Igen, minden egyes szinttel megnöveli azoknak a hajóknak a sebességét, amik az adott hajtóművet használják. A rakéta 10%-l, az impulzus 20%-l, a hiper 30%-l növeli meg a sebességet.

6. Épületet lelehet bontani?

Igen, a nevére kattintasz és lent deconstruct, de ez pénzbe és időbe kell, úgyhogy csak helyszűke esetén bontsd le az épületeid.

7. Védelmi épületeket lelehet bontani?

Nem, mivel ezek nem foglalnak helyet.

8. Támadás esetén mennyit rabolhatok el?

Ha nyersz akkor az ott lévő nyersanyagnak maximum a felét.

9. Nem tudok kémkedni, támadni valakit "noob protection" miatt. Mi ez?

A noob protection arra szolgál, hogy az erős játékosok ne támadhassák a kezdőket. Ha valaki noob protectionos Neked akkor vagy gyengébb vagy erősebb. Viszont ha eléred az 5000 pontot, akkor aki erősebb Nálad az bármikor támadhat, még akkor is, ha ő az első és Te 2000. akkor is

10. Meddig lehet fejleszteni egy kutatást?

Elméletileg bármeddig, de viszont nagyobb szinteken már hatalmas ára van, ezért egy szint után már nem fogod tudni kifejleszteni.

11. A pontszámítás hogy működik?

Minden nap többször x.y. órakor van pontszámítás és ebbe beletartoznak az épületeid, flottád, kutatások, védelmet, viszont a nyersanyag nem.

12. Véletlenül elindítottam hajó/védelem építését. Hogy vonhatom vissza?

A hajók és védelmi épületek gyártását nem lehet visszavonni.

13. A Szenzor Phalanx mire jó?

Le tudod vele scannelni más bolygóját, ezáltal minden oda tartó és onnan kiindult flottát látsz.

14. Egyszerre lehet több dolgot kutatni?

Nem.

15. Az intergataktikus kutatóhálózat mire jó?

A két legnagyobb kutatólaborodat összefogja, ezáltal rövidebb ideig tart egy kutatás. Minden egyes szint után a legfejlettebb laborod csatlakozik, de csak akkor ha még nem része a hálózatnak.

16. Kolonizálóhajóval küldtem nyersanyagot kolonizálás közben, de nem találom a bolygón.

Ez egy hiba, kolonizálás közbe sose küldj nyersanyagot mert az elveszlik.

17. Kémeim száma befolyásolja, hogy észreveszem-e az ellenséges kémeket?

Igen, minél több kémed van annál nagyobb az esély, hogy észreveszed, de ez még függ a Te és támadód kémszintjétől és hogy hány kémet küldött.

18. Található valahol egy csataszimulátor ?
Igen , a játékon belül .

19. Érdemes-e továbbfejleszteni a plazmatechnológiát és a hozzá hasonlókat?

Igen, nemcsak a kém, komputer, fegyver, páncél, pajzs, hajtóművek, intergalaktikus kutatóhálózatot érdemes.

20. Más bolygóját el lehet foglalni?

Nem, erre sehogy sincs mód.

21. Mire jó a rakéta siló?

2. szinten tudsz anti-ballisztikus rakétát, 4. szinten bolygóközi rakétát gyártani. Itt tárolod a rakétákat azért nem lesz hely soknak. Minden egyes szinten 10 anti-ballisztikus vagy 5 bolygóközi helyezhető el, de ezek kombinálhatóak is, mivel egy bolygóközi két anti-ballisztikus helyének felel meg. A rakétákat lebontani úgy lehet, hogy a siló nevére kattintasz beírod a kívánt mennyiséget a megfelelő helyre és az executéra kattintasz és a rakétákat egyből szétszerelik.

22. Hogy lehet nevet változtatni?

Az optionsben az eredeti nevedet átirod, majd save changes. De ezzel vigyázz mert hetente csak egyszer lehet nevet változtatni.

23. Nyaralni megyek mit csináljak, hogy ne raboljanak ki?

Tedd magad vakációs módba. Ezt az optionsban teheted meg, a vacation mode mellé pipát téve majd a save changes-re kattintva. Viszont csak akkor léphetsz ebbe a módba ha nincs építés, kutatás, hajó és védelmi épület gyártás és nincs flottád kiküldve. Viszont az ellenned irányuló flották még befejezik küldetésük, viszont új flottát nem küldhetnek. A minimum idő a módban 48 óra.

24. A holdon hogy növekedik a terület?

Minden egyes holdbázis plusz három területet ad, míg el nem éri a hold maximális méretét.

25. Főbolygót lehet úgy törölni, mint a kolóniákat?

Nem, csak úgy, hogy az egész accountodat törlöd.

26. Energia technológiát fejlesztve több energiát termelnek majd az erőművek?

Nem fognak többet termelni.

27. Mire jó a "barátlista" ?

Felveheted a barátaidat, így látod mikor aktívak, koordinátáikat, küldhetsz nekik üzenetet. Bárkit felvehetsz, de ténylegesen akkor kerül a listádra, ha visszaigazolt.

28. Hogy állíthatom be a játék kinézetét?
Van ahol lehet , itt adott a skinn.
Az beállításokban a skin melett kitörlöd a mezőt- mentés, és ezután az összes hivatalos skint kiválaszthatod, vagy letöltöd a skint és a gépedről töltöd be, megadva a skin könyvtárának elérési útját. Így saját skineket is betölthetsz.

29. Mi az az ACS védelem?

Más bolygójára küldheted a flottádat, hogy védelmezze azt. Ez sok deuba kerül ezért figyelj a kapacitásra. Amint elfogyott a deu a flottád hazatér.

30. Multi alarm?

Ezt az üzenetet akkor írja ki ha, olyan bolygóra küldesz nyersanyagot vagy támadod amelyik ugyanarról az ip cimről jelentkezik be, mint te. Ekkor vigyázni kell nem szabad egymással érintkezni különben bannolás lesz a vége.

_________________
Több mint 6 milliárd ember él a Földön , több mint 6 milliárd lélek , és néha csak egyetlen egyre lenne szükségünk .


2011.04.22. 15:28
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.   [ 5 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség